De ce nu o sa votez Romania la Eurovision.

marți, 12 mai 2009

Diseara e prima semifinala a Eurovision'ului. Semifinala in care e prezenta si Romania. Stie toata lumea ca Romania e reprezentata de Elena Gheorghe cu melodia "Balkan Girls". Avand in vedere ca nu sunt in Romania, as putea sa o votez pe Elena. Dar nu o sa o fac. Stati! Nu imi sariti toti in cap spunandu-mi ca trebuie sa fim uniti, sa o sustinem, etc. Eurovision nu e un concurs intre tari, ci unul intre cantece. Cel putin asa ar trebui sa fie.

Nu am nimic impotriva Elenei Gheorghe. Imi place de ea. Are voce, e frumoasa si chiar imi place ce canta in general. Dar "The Balkan Girls" e un kitch. Sclipicios, zbengutor, aruncate cat mai multe elemente astfel incat sa ii placa fiecaruia ceva. Sper ca vocea ei ne va ajuta sa iesim din grupa tarilor care isi trimit o pitipoanca care arata bine sa lalaie. Ar fi pacat de Elena care nu ar merita eticheta asta. Dar versurile handicapate, accentul englezesc prost si o miscare excesiva pe o linie melodica nu chiar atat de ritmata pe cat se pretinde nu ma impresioneaza. Banuiesc, totusi, ca Romania va lua multe puncte de la tarile balcanice (titlul melodie!) si de la juriul de specialitate care va puncta vocea si show'ul facut de Elena (sper).

Eu unul nu o sa o votez din motivele pe care le-am spus deja. In schimb, am gasit pe cineva care ar putea sa primeasca votul meu. Desi initial ma gandisem la Moldova cu hora lor, alta voce a reusit sa imi atraga atentia. Versuri geniale, linie melodica in perfecta armonie cu gesturile, eleganta, voce inegalabila si un nume care cantareste greu. Patricia Kaas reprezinta Franta. Si o face foarte bine. Da, melodia e lenta si probabil nu va prinde la un public care asteapta sa vada fuste scurte si topaituri caprine, dar nimeni nu poate spune ca interpretarea Patriciei nu e cu 10 clase peste Eurovision. Imi pare rau sa stiu ca nu are sanse sa castige, dar votul meu il are sigur.

Franta:


Si Romania:

6 reactii:

Luana spunea...

Buna! Am ajuns aici de pe Blogoree, incercand sa descopar semnificatia titlului...

Sunt de acord cu perspectiva ta; pe de alta parte, Eurovisionul e un concurs in care conteaza preferinta publicului si atitudinea fata de concurs (mai stii cum s-au jucat finlandezii cu ea acum cativa ani?), si cu toate ca ar fi frumos sa nu, conteaza proximitatea geopolitica. Chiar si fara ultimele parti - publicul larg nu are cele mai rafinate preferinte, asta se vede din muzica mainstream. Ma gandesc ca daca ar fi concurs exclusiv jurizat, tot n-ar fi bine :) Controversele ar fi si mai mari. Spectacolul se vrea o expresie a spiritului european - unit, iata, si prin muzica! :)) Ma mir ca mai exista, inca, atata interes fata de el

Marius spunea...

@ Luana: stiu ca e foarte importanta preferinta publicului si e normal. Dar parerea mea e ca si publicul, cel putin din ce am vazut eu, vrea ceva nou, schimbat. Uite-te la ultimii castigatori. Oricum anul acesta va fi diferit. Nu mai voteaza doar publicul ci un juriu de specialitate. Cred ca asta o va avantaja pe Elena care are vocea buna. Si crede-ma, sunt tari in care concursul asta e un adevarat fenomen:))

Decebal spunea...

Mi se pare surprinzatoare participarea Patriciei Kaas la Eurovision. Oricum, nu isi are locul acolo. Este una dintre marile voci ale lumii, dar canta jazz...

Marius spunea...

@Decebal: perfect de acord, explicatia ei a fost ca vrea sa aduca eurovisionul in franta...

Kuolema spunea...

deci sa fac pe mine de ras aseara, trecusera mai bine de jumate din tari la vot si noi aveam doar 7 puncte si alea date de capsunari!ne-a salvat moldova si noi pe ei am facut schimb de cate 12 puncte si am reusit sa nu fim pe ultimul loc...desi era tare!Imi place melodia Norvegiei si ma bucur ca au castigat,asta demonstreaza ca pentru europa un artist nu inseamna blonda cu tate mari cum e la noi!Mi se pare mie sau europa nu prea ne place ca si popor???nu conteaza au castigat nordici mei.
Finlandezi aia(lordi) au castigat datorita nebunilor ca mine care si-au celtuit si ultimul cent votand sa castige Lordi!..gata nu mai scriu ca intru in depresie...de ce nu m-am nascut in peninsula scandinava :(

Marius spunea...

@kuolema: pai si asa ziceai ca ai vrea sa te muti in finlanda. du-te pana nu te mananca Romania de vie:))
si crede-ma...cand ne-am vazut pe ultimu' loc, muream de ras.. chiar speram sa ramanem acolo in ideea ca poate asta va fi socul care va schimba ceva

toateBlogurile.ro