I need coffee

duminică, 15 martie 2009

Nu mai suport! Am nevoie de o cafea buna! Acum! Nu am mai baut o cafea normala de cand am plecat din tara. 6 luni de zile au trecut de cand am pus buzele pe o cana de cafea care sa imi trezeasca toate simturile cu aroma si cu mirosul ei.

Am incercat cam toate caffee-shopp'urile de aici. Am incercat toate sortimentele de mocha, latte, si expresso'uri facute cu boabe de cafea din toate colturile lumii. Si nimic! NIMIC! Toate sunt fie prea dulci, fie le lipseste gustul de cafea cu desavarsire.

Starbucks au unele dintre cele mai bune chestii pe care le-am baut vreodata. Spun chestii pentru ca nu le pot incadra la capitolul "cafea". Sunt bauturi calde, de diferite arome, cu cofeina. Cafeua nu trebuie sa aiba gust de cirese sau de prajitura cu caramel. Cafeaua trebuie sa aiba gust de cafea. Si asta incercam sa comand la Starbucks acum doua zile. One small simple expresso. Si ea ma intreaba: Cu ce aroma? Simplu! Cu boabe de cafea din Africa, Asia, de sub apa, de pe Marte, cu infuzie de menta? SIMPLU!!!! cu lapte, lapte dublu, smantana, smantana degresata, frisca? SIMPLU femeie nu auzi?

Si dupa ce in sfarsit o conving ca vreau un expresso simplu, mic, imi pune topping de spuma de lapte si ciocolata pe deasupra. Mai are rost sa spun ca gustul de cafea lipsea cu desavarsire? Era foarte bun, dar nu era cafea.

Cea mai tare cafea am vazut-o la automatele de la Subway. Au optiunea de cafea alba. Si am luat de curiozitate o cafea alba. Nu era chiar alba ci mai degraba crem, dar... era o cafea de culoare deschisa. Era prea dulce pentru gustul meu dar totusi... a fost ceva nou. daca ma intrebati cand imi voi mai cumpara o cafea alba de la subway va raspund: niciodata.

Tot la subway imi cumpar un expresso simplu. Vorbeam cu cineva despre cafea si vanzatorul m-a auzit si mi-a pus ca express'oul simplu de la ei e exact ce caut. asa ca am luat. Si in timp ce gustam se uita cu o moaca tampa la mine si cu o privire zambitoare de genu "ti-am spus eu ca e buna?". Nu era. buna, adica. Nu era dulce sau spumoasa, e adevarat. Dar nu avea nici gust de cafea. Ci de apa filtrata prin nisip in care a putrezit cafea folosita la filtrele din Romania.

Si ieri, cireasa de pe tort. Gasesc intr-un magazin 3 in 1 de la Nescafe. Cumpar. Ajung acasa fericit. Incalzesc apa fericit. Desfac plicul fericit! Mirosul e exact cum mi-l aduc aminte!!! Pun plicul in cana si mestec. Gust. Yaaaac!!!!!! bleah!!!!! scarbos. Apa chioara. Adica apa cu zahar. Mai pun un plic. Nimic. Din nou, se simtea doar laptele si zaharul. Si atunci nu pot decat sa ma intreb: Oamenii astia sunt alergici la cafea???

(Asta ar explica de ce cola are un gust cu totul diferit aici. mai putina cofeina...)

3 reactii:

Anonim spunea...

Ei nu se drogheaza cu atata cofeina ca si romanii.:))

Marius spunea...

@noemi: nu... dar as prefera sa ii vad plini de cofeina decat alcoolizati in fiecare seara:))

Anonim spunea...

:)) Doamne iarta-ma cat ai putut scrie despre un subiect atat de banal! Cafea!
GIZZ:))

toateBlogurile.ro