De ce sa nu zbori cu WizzAir

miercuri, 18 martie 2009

Stie toata lumea ca liniile de transport aerian low cost nu sunt de o calitate extraordinara. Si la preturile la care pot fi cumparate biletele nici nu poti avea mari pretentii. Dar de aici si pana la a-ti bate joc de pasageri e cale lunga.

Nu cred ca exista companie mai neserioasa decat Wizz. Toate serviciile lor sunt de cea mai proasta calitate. De la faptul ca, daca ai noroc, poti sa nimeresti intr-un avion care tremura de ai impresia ca se rupe si pana la cafeaua deosebit de proasta pe care o servesc (si care mai e si scumpa de nu se poate), zborurile cu Wizz nu pot fi descrise decat ca o placere. Asta daca esti masochist!

De la bagaje rupte (patit de mine) pana la "ne pare rau sa va anuntam dar zborul va pleca cu o intarziere de n'spe ore" (patit de prieteni de-ai mei), totul este posibil cu Wizz. Cred ca sloganul lor ar trebui sa fie "Noi facem tot posibilul sa va enervam". Acum cateva saptamani au lasat doua avioane sa stea pe pista, cu tot cu pasageri, aproape o zi intreaga.

Acum, lovesc din nou. Vineri ma intorc acasa. Si ar fi trebuit sa aterizez pe Timisoara. Totul bine si frumos de dimineata, verific mailul, nimic interesant. Intru pe adevarul.ro si ce sa vezi. Stire: zborurile wizz spre Timisoara vor ateriza, incepand de astazi, pe Arad. De ce am specificat ca mi-am verificat mail'ul inainte? pentru ca mi s-ar fi parut normal sa fiu anuntat de ei si nu de ziare ca nu mai ajung unde vreau. Apoi intru pe site'ul lor. Nimic...abia pe la ora 2 p.m. (ora mea) apar info despre faptul ca avionale aterizeaza incepand de azi pe Arad. tot pe siturile de stiri (ca doar ar fi culmea sa te informezi despre zoburile lor de pe propriul lor site) aflu ca Wizz asigura transportul de la arad la Aeroport la TM. Se da si un nr de telefon. Sun. Imi razpunde Magda de la Compania de transport x. O intreb daca stie cum o sa ajung de la Arad la Tm si cam la ce ora. Imi raspunde ca nu se stie nimic sigur, sa revin maine. De fapt, zborurile wizz sunt anuntate in timp ce sunt in aer (!!!!) unde sa aterizeze, Arad sau Timisoara. What? I mean ..WHAAAT???? Si cum aflu cretinilor??? Eu cum ii anunt pe cei care ma asteapta???

Eu inteleg ca mi-am cumparat biletul la un pret foarte buna (Londra-Tm. dus-inors doar 50 de lire) dar asta nu le da dreptul sa va purtati cu mine, ca si pasager, ca si cum as fi total neglijabil. Tot ce pot sa fac, e sa sfatuiesc pe oricine trebuie sa calatoreasca cu avionul, sa faca absolut tot posibilul sa evite Wizz. Nu vreti sa platiti mult? mergeti cu Blue Air, Ryanair sau chiar Carpatair, dar evitati Wizz!

10 reactii:

Divertisment spunea...

Interesant blog,as dori sa facem schimb de bannere.Daca vrei intra pe blog,completeaza formularul si iti voi promova bannerul in toate blogurile inscrise.Toate cele bune.

Anonim spunea...

Am zburat cu Wizz si nu am avut intarziere, a fost placut zborul. Nu exista padure fara uscaciuni.

Anonim spunea...

acum stii de unde vine expresia englezeasac "to take a whizz" :)

Anonim spunea...

Ce dement esti ma Marius:))
Te-a cam traumatizat Wizz-ul:))

Anonim spunea...

Mie mi-au placut cei de la Wizz...sau poate am avut eu noroc, dar am zburat cu ei de vreo 10 ori pana acuma.
Cafeaua, intr-adevar, proasta, asta pt ca ei nu servesc cafea adevarata, sunt pliculete de nescafe...mai bine iti iei cappuccino sau ciocolata calda.
Mie nu mi-a placut faptul ca era destul de murdara mocheta...dar ma rog, asta nu tine de insotitorii de zbor, ci de echipa care se ocupa cu "cleaning-ul".
Personal, mie mi se pare ca sunt destul de ok, sunt toti tineri, frumosi, energici, ceea ce este un avantaj, avioanele lor au maxim 5-6 ani vechime, din cate am inteles...
Cat despre intarzieri, si eu am patit-o odata...ceea ce e enervant la capitolul asta nu e intarzierea in sine, ci faptul ca nu exista comunicare, mai ales cand este vorba despre intarzieri foarte mari.

AquaDiTm spunea...

Ioi mai Mariuse ...m-ai lovit intr-un punct cam slab; peste putin timp trebuie nsa merg si eu in Tm si am ales sa zbor cu Wizz. I-am ales ptr ca si sora-mea a fst de cateva ori cu ei si a fost destul de multumita de ei. Sper sa nu am "norocul" sa patesc ce ai spus tu ca ai patit cu ei.

Keep in touch. ;)

Hugs.

Anonim spunea...

cu parere de rau pt autorul articolului dar as lua toata chestia asta drept o enervare semi-justificata: ai dreptate ca era necesar sa fii informat cu privire la schimbarea itinerariului, dar gandeste-te ca nu depinde mereu de ei, uneori de administratiile aeroporturilor, nu intarzie atat de des, ba chiar mai putin decat altii deoarece utilizeaza cel mai adesea aeroporturi decongestionate, minore, cu taxe mai mici si pt pasageri. nu stiu cat de des zbori si unde, dar in mod sigur aceleasi lucruri se intampla si cu firme mai mari, si atunci unde e dreptatea, de vreme ce biletul lor costa de n ori mai mult. iti zic doar ca intre 5 si 22 martie am zburat de 8 ori (wizz, blueair, spanair, ryanair, vueling si air comet) in niste combinatii de itinerarii de te durea capul si singura problema putea fi cel mult punctualitatea mea (am prostul obicei ca ajung mereu in ultimele 5-15-20 min de check-in si apoi alerg ca nebuna)

Marius spunea...

@ anonim: problemele cu wizz sunt mai vechi. nu e luna in care sa nu aiba intarziriei la nave. chiar dupa cateva zile de la intoarcerea mea, o nava spre Londra a plecat cu intarziere de 12 ore si una spre Milano de 14.

Anonim spunea...

Si eu am zburat de mai multe ori cu wizzair-ul, si am fost multumiti de ei.

Cele mai multe probleme nu sunt de fapt de la ei. In romania toate aeroporturile apartin firmei tarom. Daca o aeronava tarom are intarzieri, automat are prioritate, si wizzairul are automat intarziere. Am patit si eu in Barcelona, ca toata lumea era deja in avion, si atunci au inceput sa puna bagajele in avion. Ii simplu: Lufthansa a avut o intarziere, si atunci cei de la aeroport au decis, ca mai bine sa trimita echipajul la Lufthansa, decat la Wizzair, sa rezolve bagajele. Ii normal, Lufthansa are avocati mai buni.

De tremurat fiecare avion tremura daca intra in turbulente. Si wizzairul are avioane destul de mici, normal ca tremura mai tare... Daca nu-ti place ca tremura avionul, dute cu masina, aia o sa tremure numai din cauza gropilor.

Eu cred ca discutiile din presa care ataca firmele low cost sunt platite de fapt de Tarom...

Marius spunea...

@anonim: nu, problemele de care vorbeasc eu sunt strict a companiei. este vina companiei ca se strica avioanele si nu a aeroporturilor.

Plus, faptul ca au o comunicare cu pasagerii care (din nou) e de toata jena, e tot vina lor. Nu e normal sa dureze o luna pana iti raspund la mail, asta in timp ce la telefon pot fi contactati doar cateodata.

cat despre ideea ca discutiile astea sunt platite de Tarom, e... cam naiva ideea ;)

toateBlogurile.ro