Fiul despre moartea tatalui. Jurnal de razboi.

luni, 5 ianuarie 2009

Am citit azi un articol care m-a lovit.
Am avut o zi buna azi. A fost soare si a nins putin. M-am plimbat de dimineata pentru ca a fost destul de cald. Si apoi ma pun sa citesc ziarele cu cafeaua langa mine. Dupa ziarele romanesti trec pe cele de aici. The Guardian si The Independent. In The Independent dau peste articolul asta (pentru cei care stiu engleza: cititi articolul!) Dupa ce l-am citit era ca si cum as fi primit un pumn in burta. toata buna mea dispozitie se risipise. ma simteam mahnit si nervos. ma simteam mic pentru ca nu am ce face pentru a repara lucrurile. ma simteam rusinat ca unii oameni fac parte din aceasi specie ca si mine.

Articolul este scris de Fares Akram, corespondentul ziarului in Gaza. Tatal ziaristului a fost ucis intr-unul din bombardamentele israeliene. Casa familiei si ferma a fost daramata ca sa faca loc tancurilor sa treaca. Familia se pregatea de sarbatoare. Sotia jurnalistului se pregatea sa nasca. In loc sa sarbatoreasca ei si-au ingropat tatal si acum se roaga sa nu fie ei urmatorii.

Ce se da la stiri e rece. se anunta un numar de morti si localitatea pana la care au ajuns tancurile israeliene. nimeni nu mai specifica de ce lupta. nimeni nu mai vorbeste despre povestile din spatele celor morti.

Si toti tind sa dea vina pe arabi, pe palestinieni. Toata lumea uita ca Israelul a ocupat mare parte din Palestina. ca israelieni pot fi considerati colonizatori. toti se se plang ca teroristii palestinieni au ucis 4 israelieni. Israelienii au ucis 500 de palestinieni, printre care femei si copii(nu cred ca acestia sunt teroristii pe care incearca sa ii omoare). Israelul si-a trimis o intreaga armata impotriva unei organizatii teroriste care isi fabrica propriile rachete pe care nu le poate cumpara. si chiar si asa, tot nu reusesc sa omoare decat civili.
Jurnalistul acela nu da vina pe nimeni. Nu mai are puterea necesara sa mai dea vina pe cineva. dar eu nu pot sa nu ma intreb cine are o parte mai mare din vina: isralieni pentru setea de sange (vezi articol EVZ) sau comunitatea internationala care inca nu face nimic sa ii opreasca?











1 reactii:

Anonim spunea...

sa nu ma mai pui sa citesc articole d'astea.......... :|

toateBlogurile.ro