Craciun in rate

duminică, 23 noiembrie 2008

Cu cafeaua langa mine, cu patul inca nefacut, cu un soare care imi zambeste stramb chiar in ochii, in reprize printre ploi, citesc de ninsorile de prin Romania. Citesc de avertizari de viscol si de circulatie ingreunata. Ai zice ca a venit iarna. pai...de fapt nu, nu a venit iarna. nu suntem in decembrie inca.

Dar nu numai mama natura se grabeste. Vreti sa vedeti sarbatorite in avans? Pai veniti aici. Insula asta de dupa Canalul Manecii se pare ca vrea neaparat sa ma enerveze la maxim. Nu e un lucru ascuns ca nu prea imi place Craciunul. Ganditi-va cum m-am simtit cand am vazut primul brad de Craciun in mijlocul lui OCTOMBRIE. Dap, e vorba de a 10-a luna din an. Primul brad impodobit in lobby la Hotel Britannia, care e in drumul meu spre locul de unde fac cumparaturi. Deci il vad zilnic. Dar intre timp nu ma mai deranjeaza asa tare pentru ca acuma sunt brazi peste tot. de fapt sunt de mult. acum o saptamana s-au aprins chiar si luminile de Craciun. Magazinele vand ornamente de Craciun de o luna si vad ca acum cateva saptamani au inceput si promotiile de Craciun.

La unul dintre magazinele mari din centrul orasului am vazut o chestie care m-a cam speriat putin. Oferta e ceva de genu : Cumperi cadouri de Craciun, platesti in 6 rate. Eu inteleg ca e criza economica, dar ce fac aici se numeste exploatare. Daca domnul Craciun ar fi persoana fizica ar putea da in judecata linistit statul. Singurul motiv pentru care oamenii astia se agita atata in promovarea "spiritului craciunului" e faptul ca incearca sa stimuleze cumparatorii sa cumpere (ca doar asta fac cumparatorii cel mai bine) cat mai mult. caci cine credea ca spiritul Craciunului e "starea aceea de liniste, pace, iertare", s-a inselat la maxim. Nu e adevarat! Spiritul Craciunului sunt CUMPARATURILE. si daca pot fi platite in 6 rate si mai bine. degeaba canta Vama Veche ca fericirea nu se cumpara in rate... De aia s-au despartit Vama Veche... lumea nu vroia sa auda ce au ei de zis.

9 reactii:

Anonim spunea...

Dragul, scumpul si preaiubitul meu frate!!! incepi sa observi si lucruri care te enerveaza in aproape-perfecta UK!!...si te contrazic! Poate in magazine se exploateaza la maxim ideea de sarbatori de craciun (asa au fost si vor fi comerciantii!!!) dar nu inteleg de ce cauti spiritul Craciunului in supermarkt-uri?! lasa capitalismul sa isi vada de treaba lui, patronii de ambientarea hotelurilor lor, mall-urile de promotiile lor!! Linistea, caldura sufleteasca o gasesti in mijlocul familiei sau cu prietenii dragi,..si cadourile nu sunt obligatorii!! ...Nu stiu daca marca Mos Craciun - Santa Claus este inregistrata!!!
si imi pare rau ca nu am reusit in toti anii in care am venit acasa de Craciun sa iti insuflu o parte din magia Craciunului...sau ai simtit asta cand erai mic si acum...?? dar poate cu timpul te va bucura si pe tine Craciunul! si nu mai lasa atat de mult orasul sa iti influenteze starea de spirit! think positive!!!

Marius spunea...

@ draga, scumpa si preiubita mea sora: nu are legatura cu defectele tarii ci ale societatii in general. nu imi spune ca in ro nu e la fel. cat despr Craciun, nu tin minte sa imi fi placut vreodata. si nici sa primesc cadouri nu imi place tot timpul. si asta ar trebui sa stii. cat despre linistea gasita in mijlocul familiei sau a prietenilor , craciunul are exact efect invers caci obliga lucrurile astea sa se manifeste, pe cand ele ar trebui sa vina natural. prefer o zi calma acasa, cu ai nostrii parinti uitandu-se la televizor si certandu-se cu mine decat o zi de carciun. tocmai pentru ca faptul ca ne certam 3 ore iar apoi trantim usi e unul sincer. si apoi radem de ce psihopati putem sa fim cand ne certam. cred ca ce imi lipseste cel mai mult de acasa e certurile cu ai nostri parinti. sunt mult mai nteresante decat momentele plictisitoare de craciun. (pe care adu-ti aminte ca de obicei ajungeam sa il patrec i majoritatea timpului prin OK)

Marius spunea...

mama ce dezacord mare si evident am acolo 8-|...

Anonim spunea...

mda..iti tot citesc blogul de ceva timp(de fapt doar de cand am aflat de el) si asta e prima data cand ai reusit sa ma faci sa rad cu lacrimi incontinuu cateva minute l rand...e genial dezacordu' ala...am citit de 3 ori fraza...si nu iti intelegeam 'subtilitatea'...pana n-am observat urmatorul comment :P....thanx for a great laugh and keep up the good work :*

Anonim spunea...

Ma caca-maca, te dau de pereti de nu te vezi! Ai grija cum vorbesti de VAMA VECHE, ca te tai! Rectifica :)

Marius spunea...

aloooo... e de bine ce am scris mah:P

Anonim spunea...

@Marius nu te-ai lasat...huh? Mananci cacat:)

Marius spunea...

dodo...stf ;;) tii minte cand faceai misto de mine ca nu m-am apucat de invatat pt bac? ur turn!!! asa ca nu mai sta pe bloguri si du-te in cartea de romana:))

Anonim spunea...

Joaca-te puisor!

toateBlogurile.ro