Idei

vineri, 17 octombrie 2008

Inainte de toate vreau sa spun ca Superstarul (da, vecinul de deasupra, de el e vorba) si-a luat mocrofon si boxe:))

Acum sa trecem la lucruri mai importante. voi lansa direct intrebarea: de ce nu mai discuta nimeni subiecte importante? Nu am mai auzit de mult o discutie in care sa se disece o idee si nu un fapt. Nimeni nu mai vorbeste despre idei pentru ca nimeni nu le are.
Vreau sa aud pe cineva filosofand despre lucruri abstracte de genul : care e sensul vietii?

Citesc ziarele (atat din Romania cat si din Marea Britanie si mai nou Franta), citesc bloguri (paranteza anterioara ramane valabila), vorbesc cu oameni din toate colturile lumii si totusi, desi sunt bombardat cu informatii, cu pareri despre aceste informatii, cu informatii despre cum aceste informatii pot fi aplicate, nu am mai auzit de mult o idee noua despre ceva. Toate's noi si vechi sunt toate. Nu am mai auzit o dezbatere despre idei.

Poate ca traim intr-o lume care nu mai are timp sa se gandeasca si la idei. Poate faptele obosesc pe toata lumea. Poate lumea s-a tampit in asemenea hal incat chiar nu mai are idei. Poate ca unii nu vor sa arate ca au idei pentru ca nu e "cool". Poate sunt doar eu tampit si mi se pare...

Si totusi... Gandeste-te cand a fost ultima oara cand ai stat de vorba cu cineva despre ce este libertatea sau despre minciuna? Cand ai incercat ultima oara sa definesti cuvantul "dragoste"?...nu iti aduci aminte. deci nu sunt chiar asa tampit, nu este doar in mintea mea totul.

Ne grabim sa inghitim ideile care ni se servesc fara sa le mestecam. Ne e teama sa meditam mai mult de doua secunde asupra unui lucru pentru ca exista riscul sa realizam ca lumea nu este chiar asa cum vrem noi sa fie. Nu cer nimanui sa imi spuna care este rostul vietii lui pe acest pamant sau sa imi gaseasca definitia libertatii. Dar, cer, fara echivoc, tuturor sa se gandeasca la asta. Asa... macar 5 minute pe zi.

1 reactii:

Anonim spunea...

ai uitat de calin guru? te asigur ca daca stai mai mult de cateva ore cu el si ai pretentia sa discuti inteligent, vei gasi si multe IDEI gata de a fi disecate! si nu cred ca sunt subiectiva vis-a-vis de el!!!!! poate te refereai strict la segmentul tau de varsta! aici nu pot sa-mi exprim parerea..am mai imbatranit(doar cronologic!) chiar daca nu gasesti parteneri de discutii asa cum vrei tu, sa nu incetezi sa ai tu idei interesante...oricand poti fi provocat sa le sustii...

toateBlogurile.ro