Intelectual in Romania...ce?!

joi, 24 iulie 2008

Revista Foreign Policy publica in cel mai recent numar topul intelectualilor publici ai lumii. Nu ma asteptam sa gasesc niciun roman printre ei dar cititnd articolele pe tema aceasta imi dau seama ca Romania nu numai ca nu are niciun intelectual in primii 100 intelectuali ai lumii, Romania nu are intelectuali...deloc!!!!
Sau daca ii are acestia prefera sa stea bine ascunsi in speranta ca nu ii va gasi nimeni si nu le va cere pareri. pentru ca daca iti vine un idiot sa iti ceara o parere e grav. si cum 90% din romani sunt idioti (imi pare rau daca va doare) mai bine stai ascuns si incerci sa eviti orice intrebare. (am mai vb despre idioti prefer sa nu dezvolt subiectul)
Revin la intelectualitate. A fi intelectual nu inseamna a fi in stare sa debitezi pareri pe un anume subict. a fi intelectual inseamna sa fi in stare sa debitezi pareri pe un anume subiect si sa iti legi eceste pareri de alte subiecte, de alte exemple, sa le argumentezi, sa stii sa combati critica acestor idei(nu sa urli ca tu ai dreptate si ceilalti nu) si sa observi tendintele nationale (si chiar internationale) in legatura cu acest subiect, la fel ca istoricul problemei, implicatia sociala si asa mai departe.
In Romania este considerat intelectual acel om care stie sa vorbeasca frumos si sa isi exprime o parere in asa fel incat sa nu o inteleaga nimeni. Asta nu e normal. Dar e rezultatul faptului ca noi, ca public care nu se implica in teme sociale, de fapt care nu se implica in niciun fel de teme care nu sunt legate de Elodia, ne lasam usor pacaliti de cei care stiu sa vorbeasca frumos. pentru noi nu mai conteaza continutul ci forma. Oricat ar fi incercat Maiorescu sa isi sustina teoria formelor fara fond, noi nu l-am ascultat. Acum cred ca se rasuceste in mormant:-<

1 reactii:

Unknown spunea...

Am citit si eu numarul respectiv si am vazut in mare cam ce profil au intelectualii gasiti de ei.

Acum cativa ani, credeam ca in Romania exista cativa intelectuali. Azi, am ajuns si eu la concluzia ca nu avem o asemenea "specie"

toateBlogurile.ro