File din Jurnalul lui Luca (6)

marți, 22 iulie 2008

sambata


Luca nu a dormit deloc. Nu simte insa oboseala. Luca nu este trist, nu este suparat nu este nicicum. isi ia micul dejun privind gol in paharul cu apa ce astepta sa fie sorbit dupa ce Luca termina de mancat.
Noaptea a trecut repede. de fapt era deja dimineata cand a ajuns acasa dar a mai ramas in pat inca un timp. In toata aceasta perioada el nu se gandise la nimic. Luase o singura decizie dar atat. nici un gand, nici un vis, nici un sentiment. Luca e acum gol, la fel ca barajul de care v-am vorbit mai devreme.
E ora 14. Ziua trece repede. Luca nu a schimbat niciun cuvant cu parintii lui. se aseaza in pat si reuseste sa adorma doua ore. Un somn nu foarte adanc, fara vise.
Se trezeste la fel de inert, se imbraca si pleaca la bar. Nu a baut o ceasca de cafea azi. Prefera sa mearga pe jos. de fapt e doar o coincidenta ca a luat-o pe jos. Luca nu mai are nici un fel de preferinte.
Ajuns la bar se duce tinta la masa prietenilor lui. Aici sunt toti. Lavinia, Alin dar si Cristi si Eva.acestia doi il privec fara sa spuna un cuvant. Chelnerul il intreaba cu ce doreste sa il serveasca. El se uita rece la el si il intreaba cum de reuseste sa serveasca toti fraierii.Luca stia povestea Chelnerului. absolvent al Dreptului, nu a gasit loc de munca si a ajuns sa lucreze intr-un local in care serveste toti analfabetii...
chelnerul pleaca fara sa mai spuna un cuvant. Luca isi indreapta acum privirea spre cei aflati la masa. Nimeni nu spune nimic. Luca se uita la fiecare din ei. Rece, glacial, ii intreaba cum de mai suporta. cum de mai suporta viata asta, fara vise, fara aspiratii, monotona. Nu s-au saturat sa vina in fiecare zi, la aceeasi masa, alaturi de aceleasi fete, sa vorbeasca aceleasi lucruri, sa comande aceleasi bauturi si sa fumeze aceleasi tigari ? El da, el s-a saturat si nu vrea sa mai auda de barul acesta, sa mai vada fetele lor, sa mai bea acelasi afurisit nectar si sa fumeze aceleasi tigari care ii aduc incet moarte. Dupa ce termina da spus toate acestea se ridica de la masa, linistit, pasiv, si pleaca, fara sa salute si fara sa priveasca inapoi.
Luca se duce apoi sa se plimbe putin. isi face putina ordine in idei. Incearca din nou sa se impace cu constiinta. Merge inget, sigur, ganditor. plimbarea dureaza cateva ore si ajunge obosit acasa in jurul orei 23. Parintii lui s-au culcat deja. Luca este mirat. au incalcat ritualul de a se culca dupa el.
se schimba linistit in hainele in care doarme si isi face patul. nu mananca nimic. se duce spre dulapul cu medicamente si cauta pastilele mamei de somn si pastilele de inima ale tatalui sau. Sunt 14 somnifere si cam 35 de pastile de inima. le ia una cate una in timp ce se uita in oglina. este impacat cu sine si este sigur de ceea ce face. cand termina stinge lumina si se pune in pat. Luca adoarme imediat...



duminica

Luca nu s-a mai trezit...

3 reactii:

Unknown spunea...

Am citit toate cele 6 parti. Sunt bune si chiar mi-au captat atentia.

Prin Luca mi-am adus aminte de multe evenimente prin care am trecut in liceu.

Pot sa spun ca unele chiar le-am trait.

Barul, mersul pe jos, "Don't speak", zapada perfecta, mediocritatea, Eva si rascoala imi sunt foarte cunoscute.

Ceva imi este necunoscut. Refuzul de a te da pierdut in fata vietii.

Nu crezi ca povestea lui Luca merita un altfel de sfarsit?

O noapte placuta!

Anonim spunea...

vibrant jurnalul, te sensibilizeza putin , ce l putin pe mn. sunt la liceu deocamdata si din aceasta cauza ! spor!

Anonim spunea...

app. am dat search pe google sa caut un cocktail si asa am ajuns aici , cred ca mai trec pe aici

toateBlogurile.ro