Despre isterizarea generala

joi, 24 ianuarie 2008


Observ zilele astea ca toata lumea se isterizeaza in jurul meu. toti isi trag cu capul de pereti, se plang pe unde apuca se tavalesc pe jos in crize istericale. Ii intreb de ce. imi raspund in cor: "cum, tu nu stii?" si apoi vine fiecare si ma bombardeaza cu informatii: "leul se prabuseste", "economia mondiala scade", "guvernul italian si-a dat demisia", "afara ninge" "am luat 4 la istorie", "mi-a murit catelul" "nu am ce sa le dau de mancare la copii" "caietul meu nu are buline roz". Am ales sa redau motivele de isterizare in ordinea aceasta tocmai pentru a ilustra ca exista motive de isterizare reale (sau macar motie de tristete) si motive de isterizare complet tampite.
freud a venit cu teoria ca isteriile sunt manifestarile unei tulburari de natura sexuala. inseamna ca romanii sunt poporul cu cele mai mari tulburari sexuale de pe planeta. Istericalele reprezinta un mod de viata.
Exista,este adevarat, si motive de isterii sau de diferite crize mai mult sau mai putin asemanatoare cu isteriile dar aceste motive nu sunt valabile pentru toata lumea. si atunci se naste un fenomen ciudat. vazand ca in jurul lor exista macar o singura persoana isterica, oamenii incep sa imite comportamentul acesteia desi nu au motiv. incep sa vada motive de crizat peste tot in jurul lor. se instaleaza astfel o paranoia generala in care toata lumea da vina pe toata lumea pentru lucruri total fara importanta. Eu cred ca asta se datoreaza unui sentiment de frica. frica de dezamagire, de viitorul care aduce ceva necunoscut. si pentru ca toti vor sa para de o duritate si de o putere extraordinara, nimeni nu arata acesata frica. dar ea se acumuleaza in sufletul si in mintea tuturor si la un moment dat trebuie eliberata. si se elibereaza sub forma unor reprize generalizate de isterie. Aceste devin ca si pastilele. se iau de trei ori pe an. atentie a nu se depasi doza recomandata!
uitati-va la stiri. reporterii se agita, prezentatorii se strofoca sa scoata esenta malefica din tot, telespectatorii se infurie...si la fel e peste tot. in magazin cumparatorul urla la vanzatoare ca rosia lui nu este coapta (de parca nu ar putea alege alta), vanzatoarea urla la cumparator ca banii sunt putin rupti intr-un colz (de parca nu erau datzi ca si rest tot de ea) si asa mai departe.
Uitatzi-va in jur...toata lumea urla la toata lumea, mai mult sau mai putin vocal.
De ce?....nu ar fii mai simplu sa isi gaseasca toata lumea alt mod de a scapa de frustrarile personale? eu propun o bataie generalizata cu perne moi si pufoase ( :-D) sau organizarea unei orgi anuale ( nu aruncatzi cu pietre in mine, ma bazez pe teoriile lui Freud) (bine idea cu orgia e o gluma dar incerc sa subliniez k se pot gasi metode de a te elibera de energia negativa acumultata)
Astept sa vad cat o sa mai tina faza asta si cu ce va fi inlocuita...

toateBlogurile.ro