Scrisoarea unui liberal catre PNL

joi, 26 noiembrie 2009

De cand am inteles cu ce se mananca politica si care e diferenta dintre dreapta si stanga (politica) am fost mereu un liberal. Cred in valorile liberale si le consider ca singurele care pot aduce bunastarea intr-o societate. Liberalismul, in esenta lui, inseamna libertate. Si libertatea este, pentru mine, cel mai de pret lucru pe care il putem avea.

Pentru ca stiu ce inseamna liberalismul si pentru ca am incredere in validitatea lui, mereu am promovat ideile liberale. Si cand a venit vorba de alegeri, am promovat PNL'ul. De ce PNL? Pentru ca, indiferent ce ar spune alte partide, e singurul partid liberal din tara noastra. E singurul partid de centru-dreapta din Romania. Cum am promovat PNL? Simplu: de la lipit afise pana la vorbit in mod direct cu oamenii spunandu-le de ce e bine sa voteze PNL. De la scris articole pro-liberale pana la a apara PNL'ul de fiecare data cand auzeam pe cineva criticandu-l. Nu intr-un mod absurd. Inteleg cand un partid greseste si cand decide ceva gresit. Si PNl'ul, cand a fost la guvernare, a luat si decizii gresite. Dar daca ar fi sa facem un bilant, am iesi pe plus.

Si din cauza acestor lucruri, eu si toti cei ca mine, liberali de rand, cu sau fara membership de partid, suntem mai importanti decat Partidul in general, sau, mai bine spus, suntem mai importanti decat conducerea partidului. De ce? Pentru ca fara noi cei care votam si promovam partidul in mod direct, fara bani si fara niciun alt intreres in afara de crezul nostru personal, partidul ar fi nul. Votantii liberali nu se dau in vant dupa promisiuni populiste deci nu merg "momiti" cu asa ceva. votantii liberali voteaza PNL pentru ca au incredere in doctrina.

Si doctrina liberala promoveaza individualismul. Nu spiritul de turma. Si atunci, cum puteti voi, for de conducere al partidului, sa imi spuneti mie cu cine sa votez? In loc sa imi spuneti "cantareste bine" voi imi spuneti "lasa ca stim noi mai bine, asculta-ne!". Poftim? Din cauza unor lupte de putere si a unor orgolii tampesti, imi calcati mie individualismul in picioare? Poate ca as putea trece peste sustinerea unui partid de stanga. S-au mai vazut aliante de genul asta. Dar de aici si pana la a-l avea pe presedintele partidului fotografiat pe afisele electorale ale unui fost candidat si la participarea alaturi de acesta la dezbateri ca sa va aratati sustinerea e cale lunga. Ce incercati sa faceti e sa creati impresia ca cine nu il voteaza pe Geoana nu e liberal. Si uitati de individualitate. Sa aserviti partidul unui alt partid, PSD'ului!!!!, echivaleaza cu tradarea doctrinei liberale. De ce? Pentru ca liberalismul este libertate, dezbatere, competitie.

De aceea, va cer sa va reganditi strategia si sa reparati aceasta greseala. Daca doriti o alianta cu PSD, face-ti alianta, cu o impartire a posturilor guvernamentale facuta public, si adoptati-l pe Geoana ca reprezentant comun al partidului. Dar nu semnati un angajament politic care, practic, subordoneaza PNL'ul unui alt partid. Ori sa fiti egali, ori sa fiti despartiti!

In plus, sper ca toti liberalii sa decida singuri pe cine sa voteze si sa nu asculte de o mana de oameni care se cred indreptatiti sa ne dea directive. Eu nu o sa votez in turul II.

Tot ce pot sa sper e ca acest acord intr PNL si PSD sa fie facut cu cap. Sa nu fie doar un pol anti-Basescu. Daca se dovedeste a fi asa ceva, sper ca electoratul liberal sa va taxeze la urmatoarele alegeri.

4 reactii:

Kuolema spunea...

Ca sa fiu sincera nu vad sa dureze aceasta alianta intre PNL si Psd,dintre toate partidele mi se pare ca astea se cam bat cap in cap,si sincer pe Geoana nu il inghit...si nici nu mi se pare corect sa ti se impuna sa votezi pe cineva,nu sunt fan Base..deci am doua variante ori nu ma duk la vot ori ma duk si dau cu banu :(
Lasa Mariuse nu fi suparat k peste 5 ani candidez eu la presedentie! :P

cartim spunea...

Este o alianta anti Base.
Eu sunt liberal cu acte si m-au dezamagit crunt.
Gandestete ca sunt doua personalitai puternuce si la un moment dat se vor ciocni iar alianta se va duce de rapa, de fapt este o alianta conjuncturala pentru ca pe Johannis il vor pastra pana vor concedia bugetarii dupa care in urma miscarilor de strada , il vor debarca.
Din pacate..

cartim spunea...

Merry Christmas, Marius !!

Anonim spunea...

vezi ca ai ramas dator cu un raspuns aici :)

an nou fericit

toateBlogurile.ro