Reactionez

joi, 23 aprilie 2009

Ok, e timpul sa reactionez. Am amanat destul de mult articolul acesta din varii motive. Sunt cateva zile bune de cand am vrut sa scriu despre asta dar zilele frumoase de afara (5 zile consecutive de soare in Coventry e o minune)m-au facut sa aman. Ieri, chiar mi linistisem dezamagirea stand la soare si relaxandu-mi materia cenusie. Oamenii din jur, intinsi pe iarba, ascultand muzica in propriile lor casti (!) sau invatand in timpul unor adevarate bai de soare



au reusit sa imi stearga partial din memorie zgarieturile anumitor idei citite pe forumurile ziarelor din Romania. Dar azi, se intampla din nou.
Ce anume? Pai a inceput mai demult, cu niste articole din Evz in care se vorbea despre soprana Angela Gheorghiu. The Guardian o clasase pe locul doi al celor mai bune cantarete de opera din toate timpurile. Chiar zilele acelea, a fost invitata si la prima editie din noul sezon al emisiunii "Profesionistii". Ok, ar trebui sa ne mandrim cu faptul ca o romanca e considerata o legenda a acestei lumi exclusiviste, nu? daca ar fi sa ne luam dupa comentariile aparute la articolele romanesti care anuntau clasamentul The Guardian, raspunsul ar fi NU. Angela Gheorghiu era criticata din absolut toate punctele de vedere. Ba ca e o ingamfata, ba ca nu are voce, ba ca e o "zdreanta" (asta mi-a ramas in minte). Ce stiu criticii? Nimic! Cei care comenteaza stiu mult mai multe decat ei pentru ca au reusit atat de multe in viata incat acum pot sa stea linistiti sa tasteze ineptii pe net. Mama ce realizare!
Dupa episodul Angela Gheorghiu, urmeaza episodul Eugen Ionescu. Evz. publica un articol in care se anunta ca fata lui (care detine drepturile de autor) se opune ideii ca Eugen Ionescu este scriitor roman. Potrivit ei, el este scriitor francez de origine romana. Trecand peste faptul ca tind sa ii dau dreptate avand in vedere ca dramaturgul a scris majoitatea operelor sale in franceza si chiar a refuzat sa devina membru al Academiei Romane (plus ca romanii abia recent s-au trezit sa il revendice), ma opresc sa citesc comentariile. Si raman tampit cand vad cati destepti se pun sa se intrebe retoric cine e Ionescu asta de am avea noi atat de mult de castigat de pe urma lui? Cand vad ca numele dramaturgului (pe care trebuie sa recunosc ca il consider un geniu) este folosit din nou (ca si in cazul Angelei Gheorghiu) alaturi de tot felul de insulte nu pot decat sa ma enervez. Si vorbesc serios ca faceam cu nervii cand citeam. Pe multi dintre taranii, animalele, bacterii, creaturi mai proaste decat algele, as vrea sa ii scuip intre ochi si apoi sa le dau foc. Din cauza unor oamenii ca aceia, care nu au facut absolut nimic in viata lor in afara de a manca seminte si a bea bere la sticla de doi litri, am ajuns sa ma simt prost cand aud ca Tudor Jones, unul din profesorii mei, care a scos carte despre ganditorii europeni si a reusit sa numeasca persoane de cultura din cam toate tarile, imi spune ca de la romani nu stie sa ne spuna pe nimeni din cultura pentru ca... atunci cand a avut de-a face cu romanii acestia au avut grija sa sublinieze defectele celor de care auzise el.
Si ieri, stand pe iarba, dupa cum am mai spus, ma mai linistisem. Ma gandeam ca poate, in curand, vor putea si studentii romani sa faca asta, sa stea sa invete pe iarba, la soare, fara se le fie frica sa alerge desculti ca se taie in cioburi sau fara sa aibe nevoie de terasa X in care sa barfeasca cu Y si Z. Nu terasa, ci iarba si liniste (va dati seama cat de bine m-am simtit daca EU zic NU TERAsA?!).
Dar azi, se continua episoadele de dezamagire crunta.Interviu Oana Pelea, replici de bun simt, fara idei de "vezi doamne cine sunt", fara false modestii. Si apoi comentarii (nu mai zic nimic, cine e interesat sa acceseze linkul). Mi-e atat de greata de oamenii astia incat uneori imi e jena sa spun ca sunt din aceleasi locuri ca si ei. JUR ca nu am intalnit nicio alta natie care sa arunce cu atat de mult noroi in valorile ei si sa se urasca atat de mult pe sine.
Si acum m-am razgandit. Nu cred ca voi apuca sa vad vreodata studentii romani comportandu-se ca cei de aici. Da, si aici dai de "destrabalaile" vietii de student, dar cand vine vorba de calitate si de valoare, se respecta. Exemplu, Susan Boyle, noua senzatie nationala, in Ro ar fi fost ignorata complet, aici are peste 60 de milioane de viewuri pe youtube, fan situri'le apar ca ciupercile dupa ploaie si asa mai departe. Trist e ca nu se va intampla prea curand asa ceva in Romania din simplul motiv ca ideea de valoare a ajuns sa fie nedorita, respinsa, urata.
Si asa, ca un QED, cititi comentariile pe care le gasiti la articolele despre arestarea lui Becali si comparati comentariile cu cele gasite la articolele de care am vorbit.

4 reactii:

Anonim spunea...

da, baiatule !Bravo ca barem ai scris..si eu sint indignat la fel ca tine...si mie mi e greata de comentarii gen evz la articolul de FOARTE MARE BUN SIMT al unei exceptionale artiste pe numele ei Oana Pellea! nu stiu daca mai avem o sansa de comportament uman...stiu doar ca e bine ca ai scris....!

Anonim spunea...

"Pe multi dintre taranii, animalele, bacterii, creaturi mai proaste decat algele, as vrea sa ii scuip intre ochi si apoi sa le dau foc", asta m-a amuzat cumplit.
Bravo!
Un post foarte TRU:)), si nu stiu de ce rad pentru ca nu e deloc funny ce se intampla.
P.S. Draguta schimbare la fatza ti-ai tras la blog.

Anonim spunea...

Uitasem ... Susan Boyle e geniala!!!!
Mi s-a pus un nod in gat cand am ascultat-o.

MiculGore spunea...

Foarte corect ceea ce spui.

toateBlogurile.ro